У месецу мају су ученици средње групе
наставног пункта Шарлотенбург Допунске школе на српском језику у Берлину, који наставу похађају суботом, радили са својим професором Миланом Ракић по пројектној настави ради
учешћа на конкурсу ''Магија је у рукама наставника''. Материјали спремљени за
овај час, коришћени су и за рад са другим ученицима.
Наставна јединица ''МИХАЈЛО
ПУПИН – ОД ПАШЊАКА ДО ВЕЧНЕ СЛАВЕ'' припремљена је и спроведена по Посебном
програму основног образовања и васпитања у иностранству, донетом од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, под чијим се окриљем одвија настава у нашим школама. Целокупан ток вођен је
по принципима интегративне и пројектне наставе, организоване на даљину.
Међупредметно повезивање спроведено је кроз три предмета:
1. Српски језик
2. Моја отаџбина Србија
3. Основи културе српског народа
Међупредметно повезивање спроведено је кроз три предмета:
1. Српски језик
2. Моја отаџбина Србија
3. Основи културе српског народа
Ученици су показали висок ниво знања, креативности и спремности на савладавање изазова у настави. Сем тога, уживали су у дружењу на онлајн часовима и играма за проверу савладаног градива.
Приликом спровођења пројектне наставе, велику подршку су пружили родитељи ученика и овом приликом им се захваљујем на томе. Трудили су се да прате дечје испуњавање задатака и поштовање задатих рокова. Такође су се анагажовали да све добро протекне са техничке стране за време одржавања часова.
У времену пандемије вируса Ковид 19, невидљивог непријатеља са којим се суочило човечанство, просветни радници су у измењеним околностима морали да наставе свој просветитељски пут.
Почетак није био нимало лак. Под велом страха за живот, морало се даље. Нови програми, платформе, апликације, обуке, поруке, савети, несналажење с обе стране, проблеми и израњања из њих, али смо сви показали да из овога излазимо јачи и богатији. Креативношћу и радом желимо да усмеравамо будући свет јер у рукама наставника заиста јесте магија.
Магија је у речима, слици и звуку, она је у подршци, упутству, охрабрењу детета да превазиђе и заборави стварност и упусти се с наставником у чаробни свет знања. Она је у осмеху, похвали и речима да је ново сутра боље од претходних.
Чаролија је у учионици, али док не крочимо поново у њу, богатићемо се новим сазнањима у виртуелном свету и образовни процес креирати магијом нашег знања и љубави.
Иако тешка, ова животна ситуација отворила је свима нове прилике и погледе на живот.
Милана Ракић
Нема коментара:
Постави коментар